Rossi Ersatz Gefunden - Wataru Yoshikawa
#1
Geschrieben 24 Juni 2010 - 10:46 Uhr
It is expected that Yoshikawa will be with the Fiat Yamaha Team for at least three races, after which more should be known about Rossi's expected return date.
Lin Jarvis, Managing Director of Yamaha Motor Racing Srl, said "we have considered many different scenarios and candidate riders to fill the temporary vacant seat in the Fiat Yamaha Team. We had always planned to use a rider from within the Yamaha Motor and Tech 3 family but for each rider we considered who is in active competition, their move to the Fiat Yamaha Team would have created another problem for their own racing program or for the teams in which they are engaged. Finally, after a great deal of consideration, we have selected Wataru Yoshikawa, our Japanese YZR-M1 Test rider, to join us as our substitute rider. We provisionally plan for three races (Catalunya, Sachsenring and Laguna Seca) but we will adjust the plan accordingly when we know more about Valentino's expected date of return.
"The benefit of Wataru's presence in our team will be threefold. Firstly he brings with him a wealth of experience riding the YZR-M1. Secondly his presence allows us to fulfill our contractual obligations and to join the team's quest to accumulate points for the Team Championship. Thirdly he will gain valuable first hand MotoGP race experience in three challenging circuits which will surely be very useful to assist him and Yamaha with the future development of the YMR-M1.
"We look forward to welcoming Wataru into our team while we wait for Valentino's return to full fitness."
Wataru Yoshikawa added "I'm happy to have this chance to stand-in for Valentino while he is recovering and to compete in MotoGP again for the first time since 2002, when I raced at Motegi. Looking at the Fiat Yamaha Team results with the 2010 YZR-M1, I can see that the winter developments were correct and now I am looking forward to having the chance to gather some ‘real racing' data, which will be very helpful for the future development of the M1."
Wataru Yoshikawa Racing Biography
Nationality: Japanese
Born: 26th September 1968, Tokyo
Wataru Yoshikawa won the Japanese Superbike Championship for Yamaha in 1994 and 1999. Between 1992 and 2002 he made many wild-card appearances in the World Superbike Championship for Yamaha and in 1996 completed a full season, finishing 9th. He raced as a wild card once in MotoGP in 2002, finishing 12th. Since then he has been heavily involved as a test rider for the Yamaha MotoGP programme, giving him an in-depth knowledge of the YZR-M1.
Quelle: Yamaha Racing Newsletter
http://www.motogp.co...ooses Yoshikawa
Anzeige
Geschrieben 24 Juni 2010 - 10:46 Uhr
#2
Geschrieben 24 Juni 2010 - 10:49 Uhr
Naja mal sehen, was so ein 42 Jahre alter Japaner reisst. Ich sage mal er fährt wenns gut kommt um den drittletzten Platz mit
#3
Geschrieben 24 Juni 2010 - 10:56 Uhr
#4
Geschrieben 24 Juni 2010 - 11:15 Uhr
#5
Geschrieben 24 Juni 2010 - 11:18 Uhr
Hatte gedacht der Texas Tornado rockt mit der Werks M1!
Warum jetzt doch nicht?
#6
Geschrieben 24 Juni 2010 - 12:03 Uhr
#7
Geschrieben 24 Juni 2010 - 12:11 Uhr
Das Elektro-Kid Steiner bringt auch nix zustande...
Wenn sie die ganze elektronischen Helferlein wieder verbannen wird auch der Colin wieder vorne sein.
Wie geil war die SBK als er noch VTR fuhr und Haga die OW02
#8
Geschrieben 24 Juni 2010 - 12:15 Uhr
#9
Geschrieben 24 Juni 2010 - 13:01 Uhr
sicherlich wird er nicht um den sieg mitfahren aber das verlangt auch keiner von ihm
punkte wären schon ein erfolg
#10
Geschrieben 24 Juni 2010 - 13:09 Uhr
#11
Geschrieben 24 Juni 2010 - 13:18 Uhr
ist doch ne gute sache das der testfahrer auch mal die möglichkeit bekommt die M1 unter randbedingungen zu fahren
sicherlich wird er nicht um den sieg mitfahren aber das verlangt auch keiner von ihm
punkte wären schon ein erfolg
ist manchmal garnicht so einfach
#12
Geschrieben 24 Juni 2010 - 13:46 Uhr
Und dieses Elektrokit Gerede, naja. Jeder fährt mit Elektronik, ob Stoner, Rossi oder Pedrosa. Und die Desmosedici ist woh auch mit Elektronik nicht wirklich leicht zu fahren. Der Stoner ist auch ein Akrobat auf dem Motorrad und der würde genauso in der Weltspitze fahren, wenn es weniger Elektronik gäbe. Das ist das Gleiche mit Lorenzo (bei dem sagt das irgendwie keiner, dass er ohne Elektronik schlecht wäre), Pedrosa, Dovizioso oder Spiess.